CIRI-CIRI KEMUNGKARAN DALAM PAS

1. Siapakah yg menghalang perlaksanaan hukum Islam di Negara ini ?

2. Siapakah yg membenarkan program-program maksiat terus berjalan dan mendapat perlindungan ?

3. Siapakah yg membenarkan lambakan penerbitan-penerbitan majalah yg tidak senonoh dan merangsangkan hawa nafsu terus dijual dinegara ini ?

4. Siapakah yg membenarkan iklan-iklan arak disiarkan secara berleluasa diakhbar-akhbar berbahasa Inggeris dinegara ini ?

5. Siapakah yg memecat bekas Mufti Selangor yg menjalankan tugas nahi munkar bagi menyelamatkan gadis-gadis muslim terjebak didalam pertandingan ratu cantik ?

6. Pemimpin parti manakah yg mencabar undang-undang hudud yg ingin dilaksanakan diKelantan diMahkamah Persekutuan ?

7. Siapakah yg memberi amaran secara bertulis kepada Menteri Besar Kelantan untuk mengambil tindakan sekiranya diteruskan hasrat ingin melaksanakan hukum Islam dinegeri tersebut ?

8. Siapakah yg memutuskan bantuan wang perkapita sekolah agama rakyat (SAR) perlu dihentikan ?

9. Siapakah yg tergamak menyatakan bahawa SAR adalah sarang pengganas ?

10. Siapakah yg telah bertindak dan mengancam untuk bertindak menutup PASTI (Tadika Islam) ?

11. Siapakah yg telah berusaha untuk menghapuskan nama Islam daripada PAS?

12. Siapakah yg telah menghapuskan pembelajaran tulisan jawi dan akhbar tulisan jawi(Utusan Melayu)?

13. Siapakah yg memberi lesen-lesen perjudian,arak dan sarang-sarang maksiat dinegara ini ?

14. Siapakah yg menyokong sure heboh,Malaysian Idol,akademi fantasia,konsert-konsert artis dalam dan luar Negara ?

15. Siapakah yg menyatakan bahawa tiada sesiapa yg boleh mendakwa agama mereka lebih baik daripada agama-agama lain ketika merasmikan seminar bagi menubuhkan Suruhanjaya Agama ?

16. Siapakah yg mengekalkan akta-akta zalim yg menzalimi rakyat seperti ISA,OSA,akta penerbitan dan mesin cetak dan sebagainya?

17. Siapakah yg mengatakan tidak salah para pemimpin menyimpan perempuan simpanan asalkan tidak mengganggu tugas mereka ?

18. Pemimpin parti manakah yg sanggup terlibat mengedarkan kondom kepada rakyat di ibu kota suatu masa dahulu bagi mengatasi masalah Aids ?

19. Siapakah yg menyatakan kalau dilaksanakan hukum Islam akan berlaku huru-hara?

20. Siapakah yg menghina Nabi Muhammad s.a.w didalam ucapannya?

21. Siapakah yg menyatakan bahawa ucapan Assalamualaikum dan selamat pagi adalah sama?

22. Siapakah yg menyatakan bahawa Penghulu Syuhada atau Sayyidus Shuhada Syaidina Hamzah r.a. tidak dimandikan kerana tiada air dipadang pasir ?

23. Parti manakah yg meluluskan lesen judi di Parlimen meskipun ditentang oleh ahli-ahli Parlimen bukan Islam?

24. Parti manakah yg sanggup menghapuskan cuti hari Jumaat (sayyidul ayyam-penghulu segala hari bagi umat Islam) dan digantikan dengan cuti hari Ahad ?

25. Siapakah yg bertanggungjawab memanggil pasukan kriket Israel yg menyaksikan beberapa pemimpin PAS merengkok ke penjara kerana menentang rejim haram tersebut?

26. Parti manakah yg sanggup bersekongkol dengan Amerika bagi menyerang bumi Iraq didalam peperangan Teluk yg pertama dahulu?

27. Parti manakah yg bertanggungjawab mengaibkan maruah bekas pemimpin mereka sendiri dengan tuduhan liwat tanpa mengambil kira hukum qazaf?

28. Parti manakah yg bertanggungjawab sehingga terbunuhnya para syuhada Memali?


Berbekalkan sejarah dan kredibiliti yg tercalar ini bagaimanakah Umno kini ingin menjuarai dalam hal membela Islam?

BERSAMA-LAH KITA RENUNGI DAN INSAF-LAH SEBELUM AJAL
MENJEMPUT KITA!

Strategi Anwar Kaburi Mata Rakyat : Agihkan Kekayaan Kepada Kroni !

Laporan polis yang dibuat oleh Anuar Shaari pagi tadi membuatkan Kumbang teringat dengan perbualan Kumbang dengan seorang rakan reformasi sekitar tahun 2006. Pada masa itu beliau bercerita mengenai Azmin Ali dan Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim menurut rakan Kumbang tadi adalah seorang yang amat berhati-hati dalam soal politik. Anwar tahu jika beliau tertangkap atau kantoi mengambil rasuah dan mengumpul kekayaan pasti perkara ini akan menjatuhkan kerjaya politiknya. Jadi hanya satu cara untuk Anwar dapat mengumpul kekayaan iaitu dengan mengagihkan kekayaan melalui pelbagai cara kepada kroni-kroni beliau dan apabila memerlukan dana untuk aktiviti politik. Beliau hanya perlu meminta kepada kroni-kroni beliau tadi, berapa banyak yang beliau mahukan.

Kenyataan rakan Kumbang ini amat sinonim dengan akuan bersumpah Datuk Murad yang dibuat pada tahun 1999 yang mendakwa Anwar mewujudkan lebih 20 akaun induk RM3 bilion untuk mencapai cita-cita politiknya dan dalam temubual Anuar Shaari seperti dalam video di atas. Anuar Shaari turut menyatakan isu pemilikan saham Azmin ini berkemungkinan ada kaitan dengan akuan bersumpah Datuk Murad.
Antara kroni rapat Anwar adalah Azmin dan isterinya. Azmin selaku 'tukang kutip tol' di pejabat Timbalan Perdana Menteri pada masa itu ditugaskan Anwar untuk mengumpul kekayaan. Sebab itu kita dapat lihat tatkala Azmin Ali mempunyai kedai kereta mewah dan banyak banglo bersepah tanpa diduduki. Anwar pula dilaporkan hanya makan duit pencen sebagai ahli parlimen dan hanya satu kredit kad untuk mengaburi mata rakyat. Amat malang sekali isteri Anwar sendiri pun tidak sekaya isteri Azmin, Shamsidar Taharin.

Rakan Kumbang turut bercerita mengenai kekayaan luar biasa Azmin dan isterinya ini sudah menjadi rahsia umum di kalangan pemimpin PKR termasuk beliau yang menyokong Anwar semata-mata kerana mempercayai tuduhan liwat terhadap Anwar hanya satu konspirasi tetapi kini ramai yang melompat parti kerana faktor sokongan mereka iaitu isu liwat semakin relevan dikaitkan dengan Anwar . Perihal siapa Azmin, ramai di kalangan pemimpin PKR sudah tahu siapa Azmin sebenarnya. Orang yang Anwar sanggup mati kerananya.

Kumbang belum sempat menghubungi rakan Kumbang untuk bertanya tentang hal ini lagi tapi Kumbang terlalu pasti beliau akan tersenyum membaca berita tentang dokumen-dokumen saham Azmin ini.

Kenapa Anwar Takut Bersumpah?




Kenapa Anwar takut hendak bersumpah?. Anwar kata, sumpah bukan isu politik tetapi hal agama dan bukan main-main? Persoalannya kenapa takut jika dia tidak bersalah? Itulah yang telah dibangkitkan oleh Dr Asri di dalam ceramah beliau.

Dulu, pada tahun 1998, saya sangat percaya bahawa Anwar telah dikonspirasikan oleh Tun Dr Mahathir dan saya percaya rata-rata orang Melayu juga mempercayai akan kebaikan dan kebenaran yang di bawa oleh Anwar. Ketika itu, saya terlibat di dalam aktiviti REFORMASI tajaan Anwar. Tetapi tidak lagi sekarang ini!!!. Anwar adalah Anwar yang sesat dan menggunakan apa sahaja cara untuk menghalalkan matlamat politiknya.

Apabila Saiful Bukhari menuduh beliau MELIWATnya, maka gegak gempitalah seluruh Malaysia dan Anwar terus melarikan dirinya ke Kedutaan Turki kononnya untuk mengelak daripada ditangkap dan dibunuh oleh pihak yang mendendami beliau. Goreng punya goreng maka tidak ada apa pun yang berlaku kepada beliau samalah seperti kisah 16hb Septembernya. Anwar seorang pendusta KUBRA dan beliau berani sekali mempergunakan sesiapa sahaja termasuklah Nik Aziz yang telah dijadikan sesat oleh Anwar Ibrahim Al Juburi.

Nik Aziz lah yang melarang Anwar daripada bersumpah MUBAHALAH setelah Saiful Bukhari berbuat demikian di Masjid WP. Ilmu apa yang diajar oleh KKB kepada Anwar untuk menafikan adanya sumpah demikian di dalam Islam? Telah jelas Islam memandang tinggi kepada SUMPAH MUBAHALAH sebagai salah satu cara untuk menunjukkan kebenaran. Dan kebenaran itulah yang akan dan sedang ditunjukkan oleh Allah SWT. Kenapa Anwar perlu takut dan sentiasa cuba melarikan diri daripada mahkamah di dalam hal ini? Sedangkan beliaulah BAPAK kepada saman beratus Juta RM apabila tidak bersetuju dengan orang yang kononnya memfitnah beliau. Percayakah beliau kepada mahkamah? Ya!!! Beliau percaya apabila melibatkan kepentingan beliau seperti saman berjuta-juta tetapi hilang kepercayaan kepada mahkamah apabila tuduhan liwat dikenakan kepada beliau.

Berbalik kepada Nik Aziz, Jelas sekali Nik Aziz telah menggunakan AGAMA dan memutarbelitkan fakta bahawa tiada sumpah demikian di dalam Islam semata-mata untuk mempertahankan Anwar. Anwar telah berjaya menyesatkan seorang Tok Guru yang sebelum ini dihormati oleh kebanyakan umat Islam di Malaysia ini. Anwar berjaya pusing sana sini untuk lari daripada bersumpah, tetapi harus diingat, Saiful telah membuat sumpah tersebut dan sama-samalah kita nantikan siapakah yang bakal diLAKNATI oleh ALLAH SWT. Antara cakap politik Anwar dan Sumpah dengan nama Allah, Wallahi Wabillahi, Watallahi..... Mana satu anda ingin percaya?

PAS Terdesak Sokongan Pengundi Bukan Islam




Setelah PAS terhantuk di Bagan Pinang nampaknya kepercayaan sahabat mereka semakin menipis. Terkini PAS cadang jadikan Kelab Penyokong Bukan Islam sebagai sayap parti. Sebagaimana di ketahui kekalahan PAS di Bagan Pinang ialah apabila ramai Pengundi Bukan Melayu menolak calon PAS di pilihanraya kecil tersebut.

Berbeza dengan BN yang mempunyai jaringan sokongan yang kukuh di dalam komponen tersebut. Setiap penyokong parti akan mendokong antara satu sama lain atas lambang BN.

Hari ini, di Kuala Terengganu PAS bercadang menjadikan kelab penyokong PAS yang disertai oleh orang bukan Islam sebagai salah satu sayap parti untuk memantapkan lagi parti itu.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata sokongan dari kalangan bukan Islam terhadap parti itu dilihat semakin meningkat dan ia dibuktikan dengan kesungguhan mereka dalam membantu jentera parti dalam menghadapi beberapa pilihan raya kecil sebelum ini.

"Kita telah berjaya memecahkan tembok yang memisahkan kita dengan orang bukan Islam, kita bukan sahaja telah sampai satu tahap mengadakan kerjasama dengan parti bukan Islam, tetapi juga individu bukan Islam," katanya.

Sebenarnya cadangan PAS jadikan Kelab Penyokong Bukan Islam sebagai sayap parti sebagai bukti ketidak percayaan PAS kepada parti lain di dalam Pakatan Rakyat seperti DAP dan PKR yang setentunya mempunyai ahli dan peyokong sedia ada di kalangan bukan Melayu. Maksudnya walaupun adanya DAP dan PKR belum tentu pengundi DAP dan PKR akan mengundi PAS.

Ini menunjukkan sokongan setiap parti dalam pakatan tidak kukuh antara satu sama lain sehingga PAS terpaksa bertindak sendirian untuk mendapatkan sokongan bukan Melayu. Ataupun menunjukkan PAS terlalu tamak sehingga membelakangkan parti lain dalam mendapatkan sokongan pengundi bukan Melayu.

Tindakan PAS ini merupakan tindakan terdesak PAS untuk mendapat sokongan bukan Melayu yang mereka tahu mereka akan gagal dalam pilihanraya kalau tidak mendapatkannya.

Apakah persahabatan PAs dengan DAP dan PKR belum cukup menjamin sokongan bukan Melayu terhadap PAS. Ini membuktikan kerjasama PAS bersama parti rakan dalam Pakatan Rakyat belum mencapai tahap sokongan yang kukuh untuk memberi undi kepada PAS. Atau PAS mengetahui hakikat bahawa Pakatan Rakyat tidak boleh dipercayai dan bila-bila hubungan pakatan ini akan berakhir.

Anwar Duri Dalam Daging Haram

Bukan baru sekarang ini sahaja UMNO itu kelihatan bertungkus lumus mahu membenteras gejala rasuah. Semenjak pimpinan pimpinan yang lalu pun UMNO memang sudah kelihatan teramat serius dengan hasrat nak bersihkan UMNO dari gejala rasuah itu. Bermula dizaman Tun Mahathir genderang mengenai amalan rasuah mula bergema kumandangnya. Kenapa kumandangnya berlaku dizaman itu. Malahan ketika TS Musa Hitam meninggalkan jawatannya beliau berpesan supaya menjaga UMNO baik baik kerana UMNO sahajalah harapan untuk orang Melayu. Politik Wang akan menghancurkan UMNO kata TS Musa.

Kenapa dan apa sebenarnya yang berlaku pada masa itu. Siapa sebenarnya paling lincah dan terlindung pada masa itu dan yang paling menjadi sasaran pada masa itu ialah Tun Daim. TS Musa merajuk, Ku Li keluar dan Tun Ghaffar tersingkir. Tun M yang paling menjadi sasaran pertuduhan. Kenapa? Ia adalah untuk menutup tembelang sebenar seseorang yang mengatur sebaran cerita dengan licik.

Orang itu kini berada di luar tetapi masih aktif mengatur ceritera untuk disebar kepada orang ramai kerana dia masih memburu cita citanya yang masih ada lagi yang belum tercapai. Orangnya ialah Anuar bin Ibrahim yang pernah menceritakan kepada hamba di USM dalam tahun 1981 bahawa dia cuma mahukan tiga perkara:

1) Pangkat dan Kedudukan.
2) Kuasa tetapi mesti sampai ke puncak. dan
3) Wang yang banyak yang tidak boleh habis.
Sejarah inilah yang telah menjana perubahan dalam UMNO dan si licik itulah perusaknya.



Hari ini DS Najib yang pernah menjadi pilihan utama untuk duduk dalam pasukannya sendiri dahulu menjadi Presiden UMNO. Janganlah perkecilkan DS Najib. Dulu pun beliau menjadi pilihan utama kerana beliau memang bijak hebat dan punya rangkaian yang hebat. Kini beliau sudah menjadi makin hebat. Rencana terbaharu untuk membersih UMNO ini adalah juga rencana yang hebat. Sama samalah kita sokong dan tunggu untuk menikmati kehebatan perubahan yang akan berlaku.

Pembangkang pun sudah nampak kehebatannya. Itulah sebabnya mereka sudah menggelabah. Itulah sebabnya mereka sudah mula membuat gerakan awal untuk memperlekehkan rancangan itu. UMNO jangan panik. Teruskan dengan sokongan dan sumbangan untuk menjayakan corak rupa baru UMNO ini dengan keikhlasan hati. Kerana mulai sekarang yang tidak ikhlas akan kelihatan dan tersingkir.

Tiada lagi duri dalam daging

kerana dengan ubat yang baru dicipta ini

ia akan hancur dengan sendirinya.

Inshaallah

Gambar ini adalah hiasan semata mata tiada kaitan dengan sebarang sebarang pun

Itu kesah mengenai UMNO dan mereka sedang bertungkus lumus mengobatnya.

Bagaimana pula dengan kesah dalam

DAP, PKR dan PAS.

<"text-align: center;">
(Bukan PR tahu ? semua tu adalah asing asing. Bukan disatukan.)

Masing masing sedang berusaha menutupnya.

Tetapi masing masing tahu.

Maka tunggulah masa ia akan meletup.

Bom dalam badan itu sudah dipasang dengan alatan kawalan jauh.

Jangan dia meletup dekat sangat dengan singgahsana negara dah.

Parah nanti.

Perjuangan Nik Selesai. Sila Berundur Bagi Generasi Baru



Sepanjang hayat penyokong PAS ber mati-matian memperjuangkan untuk menubuhkan sebuah negara Islam bagi Malaysia. Malang nya perjuangan itu kini telah di abaikan oleh pemimpin2 PAS.

Pemimpin2 PAS sudah berubah haluan arah tuju perjuangan asalnya. Ini berlaku kerana pemimpin2 PAS sudah sanggup bersengkokol dengan DAP dan PKR. Sedangkan pemimpin2 PAS ini mengetahui bahawa DAP anti-Islam dan PKR juga tidak pernah bersuara menyokong hasrat PAS untuk menubuhkan negara Islam.

Kini rakyat sudah nampak jelas bahawa perjuangan PAS tidak ada matlamat dan tujuan khusus lagi. Menyokong PAS cuma membuang masa dan tenaga, bahkan ianya juga akan merugikan bangsa, agama dan negara.

Selama ini UMNO sudah cukup membukti keberkesanan nya terhadap memperjuangkan bangsa, agama dan negara. Jika dibandingkan kehidupan orang melayu 50 tahun dahulu dengan hari ini, ianya sangat jauh berbeza seperti langit dengan bumi. Hari ini kita hidup aman makmur dan sejahtera. Semua ini adalah berkat dari pemerintahan kerajaan BN yang bijaksana.

Nizar Bin Lilin Tidak Setuju Hassan Dikenakan Tindakan Displin

PAS Pusat dipercayai sedang mempertimbangkan 'tindakan lebih keras' kali ini terhadap Pesuruhjaya PAS, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali ekoran pendirian terbuka beliau mempertikaikan perjalanan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan DUN Selangor (Selcat) - negeri diterajui Pakatan Rakyat.

Hasan akan berhadapan dengan tindakan keras itu ekoran pendirian terus-menerus beliau membelakangi semangat dan kesetiakawanan Pakatan Rakyat buat kali ketiga dalam tempoh 18 bulan yang lalu.

Jawatankuasa Kerja pusat PAS telah memberi 'amaran' secara lisan kepada Hasan, yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor, dua kali sebelum ini termasuk berhubung soal pengharaman jualan arak di Shah Alam baru-baru ini. Salah lagi isu dipercayai berkaitan dengan kenyataannya 'mempertikaikan' isu sedekah korban lembu oleh Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim akhir tahun lalu.

Langkah itu juga dipercayai ada kaitan dengan tekanan daripada barisan kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat. Selanjutnya sini..

Gunaretinam: "Kami blh trima azan 5 kali sehari, apa salahnya kuil didirikan di Seksyen 23?"


kata anak hindu tu"kami boleh terima azan lima kali sehari" maksud anak hindu tu, apa salahnya kuil dia didirikan di kawasan melayu kenapa orang melayu tak boleh terima, sedangkan mereka (hindu) boleh menerima laungan azan lima kali sehari kau tengok la macam mana anak hindu ni konar cerita, orang cerita pasal kuil dia cerita pasal azan.
Kalau kau tak suka dengar azan kau blah pi duduk kat tempat lain atau pindah ke negeri lain, Johor ke. Jangan melebih-lebih, ceritanya, pasal kuil tu kenapa mesti kau nak buat kuil di kawasan melayu sedangkan orang melayu membantah keras? bukan ke kerajaan dulu dah bagi tempat untuk buat kuil di seksyen 22, tapi tetap juga nak di kawasan seksyen 23, pasal apa???

Sekarang ni comment Gunaretinam mempertikaikan laungan Azan... so apa cerita sekarang ni? nak sangat berlakunya perpecahan diantara kaum?? sekarang ni aku nak tahu ape komen pemimpin parti islam PAS, aku nak korang bagi komen tentang apa yang Gunaretinam tu kata.

Kalau benda ni pun korang tak boleh nak komen, memang xblh pakai korang ni, memang patut pun kena kencing.

Nga: Aku nak kerajaan betul la bodoo!!


Kalau pembaca sekalian nak tahu, apa yang telah pakatan haram jadah persembahkan di luar pejabat DAp semalam hanyalah lakonan semata-mata, rupa-rupanya mereka telah merancang dari awal lagi untuk mengadakan kononnya sidang atas pokok di hotel!

Nak tau kenapa saya katakan begitu? Sebabnya selepas saja membuat drama yang tak menjadi di laluan menuju ke Bangunan SUK, mereka terus saja ke Hotel Heritage! Di sana telah tersedia segala persiapan. Mereka telah mengatur dari awal lagi untuk mengadakan sidang di situ!

Bermakna segala kacau bilau ditimbulkan hanyalah sebuah drama tamil yang tak menjadi, mereka hanya mahukan simpati rakyat atau dalam erti kata lain mereka hanya mahu memperbodohkan rakyat! Saya tak faham dalam bulan yang begitu mulia ini pun PAS yang mengaku ahli syurga sanggup menipu rakyat! Astagfirullah!

Bukan setakat hotel Heritage saja malah ada dua lagi hotel yang telah mereka tempah dari awal untuk mereka melakukan persidangan yang saya pun tak tahu nak panggil apa itu! Sedarlah wahai rakyat negeri Perak, tidak kira dari kaum mana sekali pun, kerajaan pakatan haram ini hanya menipu kamu sahaja!

Saya sungguh bangga bilamana kebangkitan rakyat negeri Perak semalam menentang perhimpunan haram pakatan komunis itu telah disertai oleh semua kaum! Ini baru betul 1Malaysia! Sampai bila kamu sanggup ditipu oleh paktan haram ni?

PAS Mencarut Lagi Di Permatang Pasir!!


Haram jadah mencarut dan maki hamun lagi..Kali ni masa penamaan calon DUN Permatang Pasir pagi tadi. Haram jadah kali ni dah siapkan pentas khusus untuk mencarut. Haram jadah ni cakap 'mari kita maki hamun UMNO bodoh'. Tambah si bahlol ni dia kata dekat dekat bulan puasa ni maki UMNO dapat pahala..pahala bapak dia agaknya.

Harapkan serban je panjang berjela tapi bodoh macam lembu. Si haram jadah ni tak nampak agaknya di sekeliling dia ada ramai budak budak kecik. Kalau masa dia kecik dulu agaknya kalau dia cakap macam tu mahu kena penampar jepun dengan bapak dia. Itu pun kalau bapak dia sayangkan dia..Kalau bapak dia tahu dah besar macam ni jadi lembu dan haram jadah mati bapak dia tak mengaku anak.

Betul tak aku kata di Pulau Pinang ni ada macam macam jenis gila. Setahu aku dekat dekat puasa dan dalam bulan puasa kita kena menjaga tutur kata baru le dapat pahala. Tapi bila fikir fikir balik kalau arak pun dia kata tak haram apalah sangat dengan maki hamun.

Aku rasa macam nak kasi je haram jadah tu tadi lilin. Mesti jadi macam Nizar terhangguk hangguk pegang lilin. Nizar cukup trauma dengan lilin sekarang ni.

Sampai Bila Melayu Diperkudakan Pakatan Rakyat?

Hari ni di web Harakah

Nak tergelak pun ada baca tajuk artikel "Islam didahulukan, Hudud diperjuangkan". Karpal Singh kata: "Langkah mayat saya dulu kalau nak laksanakan hudud". PKR pula kata: "Kami tidak pasti.. tapi kami akan bincangkan perkara ini dulu". Dengan adanya komen yang tiada unsur-unsur sokongan daripada pakatan lain, mampu ke PAS meneruskan HUDUDnya? Setelah apa yang berlaku di negeri Kedah dimana Ronnie bantah pusat pemyembelihan babi ditutup dan Ronnie campur tangan dalam urusan kerajaan yg merampas beer di Selangor dan justeru mengatakan beer itu halal dan bukan haram dan orang Islam boleh minum beer. Take beer la jadinya.
Mampu ke? Mampu ke PAS memperjuangkan hudud yang dari dulunya lagi yang tidak kesampaian? dan juga mereka menggunakan isu perlaksanaan Hudud dalam pilihanraya dan kini mereka ingin menegakkan kembali? Sudah sediakah mereka dihentam oleh KARPAL SINGH??

DEMONstrator pertahankan ISA drpd Kesucian Agama?


Di mana hilangnya pengikut-pengikut Islam Pas dan PKR Melayu Islam yang membuat demontrasi jalanan di Jalan Tuanku Abdul Rahman tempoh hari. Di manakah demonstrator-demonstrator jalanan yang sanggup berbaring di jalan raya semasa konflik kerajaan di Perak? Kenapakah sehingga sekarang mereka masih membisu? Kenapakah mereka tidak berarak di jalanraya untuk memberi sokongan yang tidak berbelah bagi kepada Datuk Dr Hassan Ali?

Kenapakah mereka kecut telor dan dayus untuk mempertahankan Agama Islam dan mendesak Ketua Gangster Selangor, Ronnie Liu untuk meletak jawatan? Adakah perhimpunan dan perarakan haram untuk memansuhkan ISA lebih tinggi darjatnya daripada mempertahankan kesucian Islam? Wahai demonstrator-demonstrator jalanan, anda merupakan bangsa yang dayus dan bacul!

[Permatang Pasir] PAS: "PKR Jangan Cuba Rampas Kerusi kami! "


Pas memberi amaran kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya tidak mencuri kerusi tradisi Pas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Pulau Pinang, pada pilihan raya kecil nanti.

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib, berkata Pas perlu meletakkan calonnya pada pilihan raya kecil itu walaupun PKR mendakwa mereka mempunyai kekuatan jentera dan sokongan daripada akar umbi.

“Pas mesti mempertahankan kerusi DUN Permatang Pasir yang menjadi kerusi tradisi Pas sejak dulu,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.Bagaimanapun, katanya, segala keputusan mengenai pilihan raya kecil itu dibuat pucuk pimpinan parti yang bermesyuarat minggu depan.

Kelmarin, PKR mendakwa segelintir pemimpin dan akar umbi parti itu mencadangkan calon mereka diletakkan pada pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir.

Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata cadangan itu disampaikan melalui Badan Perhubungan PKR negeri berikutan jentera parti itu di Permatang Pasir sangat kuat dan mantap. Bagaimanapun, pandangan itu mendapat tentangan Timbalan Pesuruhjaya I Pas Pulau Pinang, Dr Mujahid Yusof Rawa yang mahu PKR menghormati status quo kerusi pilihan raya sebelum membuat cadangan untuk meletakkan calonnya bertanding.

Sementara itu, Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasruddin Hassan, mengingatkan PKR menghormati semangat setia kawan antara mereka dengan memberi laluan Pas bertanding.

ISA: Kita berjuang utk mereka atau mereka berjuang untuk kita?


Isu Isa..apakah yang sebenarnya kita perjuangkan? Apakah Isa memberikan kita tekanan jikalau kita hanyalah seorang penoreh getah atau nelayan? Tidak bebaskah kita sebagai rakyat dan masyarakat kampong berbicara dikedai-kedai kopi? Yang perlukan kebebasan dan ingin memansuhkan ISA adalah tokoh-tokoh politik yang berkepentingan peribadi. Tokoh-tokoh ini yang sepatutnya berjuang untuk kita, tetapi kita pula diminta berjuang untuk mereka. Kita dijadikan benteng perjuangan mereka dan apabila kejayaan diperolehi siapakah yang akan menikmatinya? Berapa besar rumah/bungalow/istana DS Anwar? Lim Guang Eng? DS Khalid? Mereka yang menikmati hasil dari perjuangan yang kita (yang bodoh-bodoh ini) lakukan.

Anwar Hina Ulama

1. AnWAR melahirkan rasa terkilan beliau dengan kenyataan Dewan Ulama' PAS yang pertikaikan kehadiran Nizar di majlis nyalaan lilin untuk Teoh Beng Hock. Beliau menyifatkan kenyataan itu sebagai mengurangkan sokongan masyarakat Cina kepada PAS dan pembangkang amnya. Ujar AnWAR lagi pendapat Dewan Ulama' itu tidak tepat serta tidak mengambil kira maslahah umum dan keutamaan Fiqh (Fiqh Awlawiyyat) dalam kaedah Feqah.

2. Menurut AnWAR ulama' PAS ini terbelenggu oleh pemikiran islam konservatif serta ketinggalan menilai pendapat-pendapat ulama' kontemporari terkini. Menurut AnWAR lagi, pendapat-pendapat seperti ini menjumudkan lagi Islam dan mengecilkan skop perbincangan di kalangan orang islam sahaja. Ini tidak bagus untuk perkembangan islam dalam era dunia tanpa sempadan kini.

3. Dalam isu ini, AnWAR menolak pendapat TS Harussani dan Datuk Dr. Mahmud Zuhdi yang tidak membenarkan perkara dari sudut apa pun. Datuk Dr. Haron Din juga menyokong pendapat TS Harussani dan Dr. Mahmud Zuhdi namun saya percaya ini tidak akan dilaporkan dalam Harakah demi menjaga air muka penyokong AnWAR yang mewakili kelompok kecil dalam PAS namun begitu berkuasa.

4. Sering kita lihat tindakan AnWAR kini, jika menyokongnya, semua dikatakan bagus dan adil. Jika sebaliknya, maka akan dicaci dan diherdik oleh AnWAR. Dengan kebolehan menyebut perkataan arab sepatah dua, AnWAR tidak wajar mempertikaikan pendapat ulama' di luar lingkungan politik yang tidak menyokongnya. Saya menyebut begini, kerana kebolehan bertutur dan membaca dalam bahasa Arab amatlah penting untuk kita memahami isu dan mengeluarkan fatwa.

Perkara aqidah ini bukan isu politik yang boleh dihujjahkan menurut kemahuan sendiri. Ia harus diputuskan oleh mereka yang ahli dan mereka wajar dihormati kerana ilmu yang mereka miliki. Pendapat Dewan Ulama' PAS jelas menggesa kita menjauhi perkara yang diragui. Jarang kita dapat melihat PAS begini mengenai ahlinya w/pun kenyataan ini agak lembut. Pendapat ulama' 'non partisan' lebih keras, namun selari dengan pendapat Dewan Ulama' PAS.

Bagi menilai tindakan AnWAR, inikah apa yang dikatakan "Tujuan menhalalkan cara" anjuran Machiavelli itu?

Sekian.

#: Rasa terkilan AnWAR disuarakan kepada pembantu khasnya yang menjaga hal ehwal Parlimen, bekas seorang ahli Parlimen di sebuah negeri di Pantai Timur. Semalam pembantu khasnya berjumpa dengan seorang ahli Parlimen PKR dari Selangor menceritakan luahan hati AnWAR.

KEMATIAN SETPOL : DSAI MAHU KPN DAN PESURUHJAYA SPRM BERTANGGUNJAWAB !


Penghuni Gua : Senangnya DSAi bercakap dan nak cuci tangan. Kematian SETPOL diletakkan ke atas Tan Sri Musa dan Ahmad Said. Apa kena mengena kematian SETPOL dengan KPN?

2. PG nak tanya bebarap perkara dalam anlisa ringan ini :

a. Siapa yang bertanggungjawab atas air mani Shamsidar yang bercampur dengan air mani DSAI di atas tilam dalam kes liwat terdahulu?
b. Siapa yang bertanggungjawab , apabila Shamsidar di usung setiap minggu ke kondo untuk di bawa berjumpa DSAI?
c. Siapa nak bertanggungjawab, air mani DSAI yang ada di dalam jubur Azizian?
d. Siapa yang nak bertanggungjawab dalam kes Saiful?
e. Siapa yang bertanggungjawab ke atas sumpah saiful yang DSAI sehingga kini tak berani bersumpah dan menunjukkan kepada Saiful bagaimana nak sumpah secara islam yang sebenar.

3. Adakah anda, DSAI bertanggungjawab dalam semua persoalan di atas?

4. YAA Hakim bicara kes liwat terdahulu mengatakan bahawa anda adalah pengamal homesksual: siapa yang bertanggungjawab nak jelaskan ini.? Anda bertanggungjawab?

5. Kes anda sekarang ( Liwat Saiful ) sedang menuggu tanggungjawab anda untuk mempercepatkan penyelesaiannya. PDRM dan Peguam negara sudah cukup bukti untuk menjalankan kes ini. Mana tanggunjawab anda dalam kes yang sudah nyata ini? Mengapa takut dan tak bertanggunjawab?

6. Jawab le. Adakah anda bertanggungjawab atau seorang yang bertanggungjawab ? Menuduh tanpa bukti dalam kes SETPOL ini: adakah satu tindakan bertanggungjawab dari anda?

Abdul Fatah (PAS) cakap besar mengenai Manik Urai

Berdasarkan pengundian sehingga jam 3 petang tadi, Pengarah pilihanraya PAS Kelantan, Abdul Fatah Harun yakin calon parti itu - Mohd Fauzi Abdullah - sudah menang pilihanraya kecil DUN Manek Urai. Menurutnya, bancian selepas pengundian mendapati calonnya dijangka menang dengan majoriti hampir 2,000 undi. Fatah berkata, jentera pilihanraya parti itu telah mengumpul dan mengira pembuangan undi setakat ini.

"Saya tak ingat berapa peratusan yang diperoleh oleh PAS dan BN. Tetapi saya boleh kata, kita akan menang dengan majoriti hampir 2,000 undi,” tambahnya.

Sumber: Malaysiakini.
1. Saya sedang mencari dan menunggu sidang akhbar daripada Pengarah Pilihanraya Pas Kelantan, Abdul Fatah Harun yang bongkak dan takbur sejak petang tadi apabila mengumumkan bahawa Pas akan menang dengan majoriti hampir 2,000 undi. Adakah majoriti rasmi 65 undi itu "hampir 2,000 undi"? Apakah alasan yang bakal diberikan olehnya dan pihak kepimpinan Pas berkenaan "kejayaan" mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri Manek Urai, Kelantan dengan kelebihan hanya 65 undi berbanding 1,352 dalam pilihan raya umum tahun lalu. Itupun tidak mengambil kira undi yang rosak sebanyak 115.

2. Tahniah kepada TS Muhyiddin Yassin, Dato' Mustapha Mohammed dan seluruh jentera-jentera Barisan Nasional yang telah bertungkus lumus memberi pengajaran yang berguna kepada parti Pas di Manek Urai. Seperti kata akhbar portal pembangkang, Malaysiakini:
"Calon PAS Mohd Fauzi Abdullah, seorang pemborong ikan, menang dengan majoriti "nyawa-nyawa ikan" sebanyak 65 undi."
3. Tahniah sekali lagi kepada Tok Pa kerana menyelia jentera Barisan Nasional di Manek Urai dengan baik sekali. Pemilihan beliau sebagai Pengerusi Perhubungan Negeri Kelantan amat tepat sekali. Semoga lebih banyak lagi kerusi akan ditawan di Kelantan di dalam PRU13. Sekiranya Allah lebih menyayangi TG Nik Aziz dan beliau pergi menyahut panggilan Ilahi sebelum PRU13, Insyaallah, Barisan Nasional akan dapat menawan kembali Kelantan.

4. Parti Pas sedang mengelupur untuk mendapat sokongan Melayu ketika ini. Talian hayat Anwar Ibrahim hendak menjadi Perdana Menteri semakin hari semakin tipis. Anwar Ibrahim jangan pula lupa dengan janjinya untuk berjuang mendapatkan royalti minyak Kelantan sekiranya Manek Urai jatuh ke tangan Pas. Dan jangan pula lupa untuk hadir ke mahkamah esok. Jangan pula ada lagi peguam yang sakit perut, cirit birit dan sebagainya.

5. Barisan Nasional hendaklah melipat gandakan usaha untuk menawan kembali hati rakyat. Barisan Nasional hendaklah menumpukan sepenuhnya untuk kerja rakyat. Janganlah kerjasama dengan rakyat berakhir di Manek Urai. DS Najib dan TS Muhyiddin hendaklah tegas. Mana-mana wakil rakyat yang tidak menunjukkan prestasi yang baik dan asyik bermain "tarik tali" hendaklah digugurkan demi kepentingan PRU13.

Hasil tulisan Khairul

Gengster taik kucing!

KAJANG: Biarpun baru berusia 14 tahun, sekumpulan enam pelajar layak digelar 'gengster junior' apabila berani menyerang dan memukul pelajar lain di hadapan seorang guru sedang mengajar di sebuah sekolah, kelmarin.

Lebih malang apabila pelajar yang dibelasah lebih 15 minit itu hanyalah individu yang cuba meleraikan pergaduhan berkenaan dan bukannya sasaran sebenar kumpulan terbabit.

Difahamkan, kumpulan itu menggunakan besi tali pinggang yang diikat pada tangan sebagai senjata membelasah mangsa menyebabkan dia mengalami kecederaan pada bahagian kepala.

Malah, mereka dikatakan sempat mempermainkan guru wanita yang membantu meleraikan pergaduhan dengan menghadiahkan satu 'ciuman terbang' kepadanya sebelum bertindak meloloskan diri dari sekolah berkenaan.


Tidak cukup dengan itu, pelajar terbabit mengumpulkan ahli kumpulan mereka yang lain dan menunggu mangsa di luar kawasan sekolah dipercayai untuk menyambung semula pergaduhan itu kerana masih tidak berpuas hati.


Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang itu, kumpulan terbabit bertindak menyerang seorang pelajar yang juga pengawas sekolah terbabit selepas mangsa menegur mereka merokok di kawasan sekolah.

Menurut sumber, kumpulan terbabit menyelinap masuk melalui pintu belakang kelas itu sebelum mengeluarkan kata lucah dan cuba menyerang pelajar terbabit.

"Mereka langsung tidak mempedulikan kelibat seorang guru wanita sedang mengajar di dalam kelas berkenaan.

"Seorang pelajar cuba meleraikan pergaduhan itu menimbulkan kemarahan kepada ahli kumpulan terbabit sebelum membelasahnya.

"Kumpulan terbabit menggunakan tali pinggang yang diikat pada tangan menyebabkan mangsa cedera teruk pada bahagian kepalanya," katanya.

Sumber berkata, mangsa dibelasah lebih 15 minit biarpun kumpulan 'gengster' itu cuba dileraikan guru wanita berkenaan.

Akibat gagal meleraikan pergaduhan itu, guru wanita terbabit kemudian mengarahkan pelajarnya yang lain memanggil guru disiplin menyebabkan kumpulan berkenaan melarikan diri keluar dari sekolah berkenaan.

"Bagaimanapun, mereka sempat menghadiahkan 'ciuman terbang' kepada guru wanita terbabit sebagai tanda sagu hati selain berulang-kali mengugut membalas dendam kepada pengawas dan pelajar yang cuba mencampuri urusan mereka," katanya.

Bagaimanapun, pertelingkahan itu tidak selesai di situ saja apabila kumpulan terbabit dikatakan bertindak mengumpulkan ahli kumpulan mereka yang lain dan menunggu di luar kawasan sekolah berkenaan dipercayai untuk mencetuskan pergaduhan yang lebih besar.

Bimbang mengenai keselamatan mangsa, guru disiplin sekolah berkenaan menghantar kedua-dua pelajar malang itu ke rumah masing-masing.

Sehubungan itu, mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Batu 9, untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Difahamkan, mangsa yang cedera pada bahagian kepala dirawat sebagai pesakit luar di sebuah hospital berhampiran kawasan berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Kajang, Asisten Komisioner Sakaruddin Che Mood ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan namun enggan mengulas lanjut.

Buah Pala Buah DAP?


Semalam dah kecoh pasal Buah Pala ni a.k.a High Chapparal nama glamour berikutan dengan tempat tu dah jadi tempat perternakan lembu dan bagainya haiwan yang mereka bela.


Pirrahhhh!!!!...
tempat kaum India kena heboh!!!!.. Semua nak jadi juara... kalau tempat Melayu????... Semua senyap... termasuk yang bangsanya??????

UMNO Bukan Parti Ajaran Sesat Tetapi Mereka, Iya!

Salinan tulisan Arifin dari HarakahDaily,

Umno sepertinya terlupa bahawa Henry Gurney adalah penjajah. Penjajah British. Di sini penjajah tentu seorang pengganas. Komunis dianggap pengganas, tapi komunis bukannya penjajah. Di sini, kita kena ingat, siapakah yang lebih merbahaya?

Sesuai dengan namanya yang bersifat penjajah dan pengganas, negara kita mengabadikan nama Henry Gurney kepada sekolah jahat. Henry Gurney Prisoners School atau Sekolah Tahanan Henry Gurney adalah sekolah penjara di Melaka.

Henry Gurney, pegawai Empayar British dari Palestin?

Siapa Henry Gurney? Kitab sejarah sekolah tidak menjelaskan siapa beliau. Sebelum dia datang ke Malaya, dari manakah dia datang? Umno tidak menjelaskan semuanya.

Menurut laporan, daripada 1944 sehingga 1946, beliau adalah Chief Secretary kepada kerajaan mandat Palestin. Selepas 1946, beliau dibawa ke Malaya sehingga 1948.

Jasa Henry Gurney agak besar dan cemerlang di Palestin. Ketika inilah wilayah Palestin mula diancam peceroboh Yahudi, Zionis sedikit demi sedikit. Atas sebab itu, kita patut mengenal siapakah sebenarnya Henry Gurney ini ketika Umno menyesatkan kita.

Berdasarkan rekod-rekod cemerlangnya dalam membantu Zionis melebarkan pengaruh penjajahan di Palestin itu, maka pada 1951, Henry Gurney telah ditembak mati dalam perjalanan pulang ke Bukit Fraser.

Tapi, mungkin pihak komunis bukan membunuh Henry Gurney di atas wataknya sebagai pihak British yang membantu Zionis dalam penjajahan ke atas Muslim di Palestin. Komunis membunuhnya kerana dia adalah wakil penjajah British yang ingin meluaskan taklukan empayar British ke atas Malaya.

Justeru, Umno dengan kesesatannya telah kesampingkan watak Henry Gurney ini sebagai penjajah Muslim di Palestin. Tuhan telah gerakkan komunis untuk membunuh musuh kita sendiri yang telah memusnahkan Palestin.

Maka setidak-tidaknya kita kena tahu bahawa Henry Gurney adalah perancang keganasan dan arkitek penjajahan yang jauh lebih hebat cengkamannya ke atas kemanusiaan.

Betapa 'mulianya' Henry Gurney ini dalam pandangan kita sehingga selepas kematiannya, namanya dan penjajah British telah diangkat sebagai wira yang menyelamatkan daripada pengganas komunis, sedangkan British adalah pengganas dan penjajah di Palestin.

Itu antara kisah kesesatan Umno dan 'ajaran sesat' parti itu dalam menenggelamkan watak gelap penjajah British hingga menampilkan yang indah-indah saja tentang British.

Ulasan YG

Kawan rasa Arifin Mahmud ini sengaja hendak mengelirukan umat Melayu dalam tulisannya, tidak boleh hendak di kata juga ya !!! Sebab dia penyokong buta PAS.

Kerajaan UMNO tidak mengaggung-agungkan Henry Gurney seperti yang didakwa Arifin, sebab itu nama Henry Gueney diletakkan pada nama sebuah sekolah pemulihan akhlak di Melaka.

Arifin mungkin lupa atau sengaja hendak memutar belit (memang kerja orang PAS suka memutar belit), kerajaan UMNO tahu Henry Gurney telah ditugaskan oleh British mperluaskan empayar British di Palestin, itu sudah memang kerja penjajah. Itu sejarah di bumi Palestin, yang perlu bagi Kerajaan UMNO adalah membentangkan sejarah perjuangan UMNO bersam-sama orang-orang Melayu untuk mendapatkan kemerdekaan tanpa menumpahkan darah.

Kalau Brtisih menganggap Henry Gurney sebagai wira, itu kerajaan British, kenapa hendak dikaitkan dengan UMNO.

Pengganas macam Ching Peng, dia ini berbeza, dia adalah sorang pengganas yang melakukan kekejaman terhadap rakyat tidak kira Melayu, Cina atau India. Ching Peng dan PKM telah melakukan kekejaman dengan rakyat Malaysia, sebab itu keseluruhan orang Melayu menentang Ching Peng kembali semula ke Malaysia, kecuali penyokong-penyokong PAS sahaja yang mengidolakan Ching Peng sebagai wira.

British dan Jepun sebagai penjajah di bumi Malaysia, UMNO tetap melebelkan bahawa mereka ini sebagai penjajah, kalau orang-orang British dan Jepun juga melakukan kekejaman terhadap rakyat Malaysia, UMNO tetap juga melebelkan mereka sebagai penjajah yang zalim.

Arifin cuba memesogkan pandangan kerajaan UMNO pada mata umat Melayu di Malaysia dengan mendakwa membawa ajaran sesat, sebenarnya Arifin hendak menafikan bahawa PAS lah sebenarnya PARTI AJARAN SESAT kerana selama ini menggunan agama Islam untuk menipu umat Melayu di bumi ini, samalah macam Ching Peng komuis yang menggunakan orang Melayu Islam untuk menyesatkan orang Melayu sendiri.

PAS akan menjadikan Negara ini macam Negara-negara komunis lain di dunia, cuma bezanya PAS akan menggunakan agama Islam sebagai landasan untuk menarik keparcayaan umat Melayu. Berhati-hatilah wahai saudara-saudara ku di Manek Urai, inilah dia agenda PAS yang sebenarnya untuk mencapai cita-cita untuk berkuasa di Malaysia, sebab itulah PAS berdiri di belakang DAP dan PKR yang terang-terang menolak Islam.

PAS Sendiri Yang Tersesat!

Menurut ceritanya, adalah seorang Pak Haji dari Perak dah muak lalu keluar dari PAS...ikuti ceritanya di bawah:

Dulu saya amat mempercayai perjuangan PAS, kini apa yang berlaku di Perak, di Parlimen yang dilakukan oleh Nizar dan menguatkan lagi apa yang di lakukan oleh Tok Guru Haji Hadi mengenai kerajaan perpaduan yang sememangnya saya ikuti perkembangannya.

Hari ini saya dah muak melihat kelakuan yang tak bermoral dari pemimpin - pemimpin PAS ini dan saya tak dapat maafkan, kata pak haji yang teman temui dalam satu majlis kenduri perkahwinan baru - baru ini.

Beliau dengan bangga memakai baju terpampang gambar DS Zambry, Menteri Besar Perak. tanpa segan silu, katanya lagi ini lah pemimpin yang pak haji mahukan, seorang yang lengkap ilmu agamanya, ilmu duniawinya, berpelajaran tinggi berkelulusan UIA dan bekerja untuk menaikkan kembali kekuatan ekonomi ummah tanpa dikongkong oleh orang lain, pak haji dah le susah, nak harap pada siapa untuk bela pak haji dan keluarga pak haji dan umat, jika kita asyik berpolitik dan politik kita pun di kawal oleh bangsa lain oleh penganut agama lain, pak haji ingat apabila diberi perintah kita akan memajukan ummah, ini tidak sebaliknya kita terus berpolitik tak sudah - sudah, bila masa bekerjanya, gaji besar dibayar untuk bekerja untuk bantu kami yang susah.

Maka ini lah pemimpin yang pak haji mahukan, sambil menunjuk jari kelingking ke baju yang dipakainya sambil melemparkan senyuman. Awek Bukit Gantang

PKR Guna Duit HARAM!

Nik Aziz Terima Juga Unity Goverment Akhirnya

KOTA BHARU 21 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menyatakan persetujuan mengenai cadangan penubuhan kerajaan perpaduan, tetapi ia perlu dibincang serta diputuskan melalui saluran parti dan juga pakatan pembangkang. Beliau yang sebelum ini dengan keras menyanggah cadangan tersebut dalam nada lebih lembut tetapi tegas hari ini berkata, perkara yang diputuskan dalam muktamar di Ipoh tahun lalu itu tidak boleh diketepikan begitu sahaja. Katanya, sebarang kata putus mengenai cadangan yang dicetuskan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu dibincangkan secara bersama dengan turut melibatkan pakatan pembangkang bagi mengelak kekacauan dalam hubungan antara mereka. ''Jadi, bila ada pihak dalam Pas (timbulkan cadangan), pakatan rakyat pun nak jaga, dengan UMNO pun nak jaga, itu sudah kacau. Jadi saya nasihat jangan buat begitu.. kalau nak juga, kita mesti buat mesyuarat. Kena ikut saluran, tak boleh kita nak ketepi keputusan mesyuarat dengan 'pandai-pandai', kita tak boleh... dan tambah lagi kenapa tidak ada orang Pas jumpa dengan UMNO pujuk dia supaya tukar dasar kebangsaan jadi dasar Islam.

''Kita dalam pakatan ini telah berjaya meredakan Islamofobia. Kalau nak buat, bawa dalam Pas Pusat, di peringkat negeri-negeri dan kemudian bawa dalam pakatan. Ini tidak, pakatan pun marah kepada kita. Dia buat kenyataan bahawa Pas mesti jawab kepada DAP," tegas beliau.

Menteri Besar Kelantan itu berkata demikian kepada pemberita sebelum mengadakan perbincangan empat mata dengan ketua pakatan pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di kediaman rasminya di JKR 10 di sini hari ini. Mengulas mengenai tentangan kerasnya selama ini berkenaan cadangan kerajaan perpaduan melalui kerjasama dengan UMNO, Nik Aziz berkata, itu bukan bermaksud beliau berdegil tetapi lebih kepada beristiqamah atau menegakkan sesuatu yang benar. "Ada pihak yang mengatakan saya berdegil tak mahu bincang mengenai kerajaan perpaduan. Saya nak jawab bukan berdegil, tetapi beristiqamah.

"Degil ini bermaksud kita mempertahankan barang salah mati-matian, itu kita panggil degil. Tahu benda salah, pertahan juga, tetapi bila kita pertahankan barang betul itu namanya istiqamah, istiqamah ini dipuji dalam al-Quran," jelas beliau. Sementara itu, diminta mengulas saranan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin agar beliau melupakan sengketa lama dan membuka lembaran baru dalam hubungan dua parti Melayu itu beliau menjawab:

"Suruh lupa? Senang je lupa? Adakah makna saya boleh lupa? Ingat, ini barang automatik. Kalau lupa, takdelah sejarah" ujarnya. Dalam pada itu, ketika ditanya sama ada beliau sanggup bermaaf-maafan dengan UMNO dan memperbaiki semula hubungan, Nik Aziz menggesa supaya UMNO terlebih dahulu meminta maaf. "Biar dia mengaku dulu salah. Kalau orang yang salah dengan saya, saya boleh maafkan, tetapi mengaku dulu. Saya minta maaf dan saya mengaku salah, takpa. Mana UMNO mengaku salah," tambahnya.

Ulasan Saya : Alhamdulillah jika benar Nik Aziz mula berlembut berhubung isu kerajaan perpaduan, saya fikir ini merupakan satu permulaan yang positif. Saya juga tertarik dengan kata-kata Nik Aziz berbunyi pujuk UMNO tukar dasar kebangsaan kepada Islam. Saya setuju dalam hal ini, namun demikian kita harus faham selama ini pun UMNO tidak pernah menolak Islam. Dasar kebangsaan tidak salah jika ia selari dengan kehendak dan tuntutan Islam itu sendiri. Walaubagaimana pun saya berpandangan sebegini :

1. UMNO dan PAS kedua-duanya harus kembali kepada al-Quran dan As-Sunnah serta manhaj salaf as-Soleh dalam mentadbir negara, InsyaAllah Malaysia akan diberkati oleh Allah. 2. Hak orang Melayu mesti dipertahankan, kerana Islam tidak menghalang seseorang mempertahankan haknya. 3. PAS dan UMNO harus bersatu padu membanteras segala maksiat tidak mengira siapa yang melakukannya, kita harus bersama-sama membanterasnya secara konsisten dan berterusan. 4. UMNO harus bertegas dalam soal politik wang dan rasuah. Mana-mana yang terlibat dengan politik wang harus segera diambil tindakkan serta nafikannya untuk bertanding dalam apa-apa perebutan kuasa atau jawatan penting parti. 5. Ahli-ahli PAS harus ikhlas dengan melaksanakan tanggungjawab sebagai pendakwah atau dai' bagi mengajak umat Melayu yang sedang hanyut dalam dosa dan noda kembali kepada ajaran Islam yang sebenar.6. UMNO dan PAS tidak perlu takut atau bimbang dalam melaksanakan perintah dan larangan Allah. Kita harus laksanakan segala yang dituntut oleh Islam bersesuian dengan kemampuan kita.

Payah Pas Nak Melaksanakan Idea Presiden Pas

Ramai yang tahu bahawa PAS ditubuhkan atas sebab kekalahan seorang tokoh dalam Dewan Ulama UMNO ketika bertanding Yang dipertua UMNO ,atas rasa kecewa maka tokok tersebut telah menubuhkan Parti Islam Semalaysia (PAS).

Sejak dari tahun 1951,PAS telah mengalami banyak perubahan dan pertukaran Yang diPertua nya...dari mohd.Fuad sehingga Dato Asri,Fadhil Noor sampailah kini TG Hj.Hadi...(sekadar itu yang diingati) PAS masih belum berupaya menonjol diri sebagai parti yang boleh membawa kesejahteraa kepada rakyat secara nyata.

Apabila ada idea kepada satu anjakan yang boleh membawa umat Islam bersatu dan berpadu,maka PAS dah jadi macam 'ikan medak'(ikan yang hampir busuk) yang sesuai dibuat ikan kering,apa tak nya...idea dari presiden PAS sendiri tapi didolak dalik kan oleh lain-lain pimpinan PAS. Pelbagai hujah,andaian dan syarat yang dipertontonkan,alasan dan amaran serta pelbagai hujah retorik yang menggambarkan situasi yang kurang bersetuju dengan Idea presiden PAS...apa kehei nya....?...tu idea nak buat baik tu...camtu punya respon yang dapat...

Terbaru...orang kuat presiden PAS pula kata, Kalau nak berbincang dengan UMNO mesti bersyarat iaitu MESTI ada PKR dan DAP,kalau tak nak syarat tu tak payah dok bincang-bincang........amboi mak.....apa baguih sangat ka PKR dan DAP tu?...sampai letak syarat sebegini rupa...sedangkan Presiden UMNO dah kata dan yakin PAS ikhlas nak berbincang untuk kerajaan perpaduan...(Ikhlas ka PAS?...)

Persoalannya : Kenapa amat payah sangat PAS nak melaksanakan idea yang diketengahkan oleh presiden mereka (TG Hj.Hadi)...

Mengapa mesti meletakkan syarat mesti kena ada PKR dan DAP untuk berbincang dengan UMNO?...

Setiausaha Agong PAS (Datuk Mustaffa Ali) telah menyatakan itulah syarat untuk berbincang dengan UMNO.

Apa yang dapat kita rasakan ialah sekarang ini PAS dah jadi parti kematu yang tidak lagi memahami halatuju perjuangan sahsiahnya untuk kepentingan ummah,penghujahan mereka dalam bentuk keIslaman hanya sekadar retorik mengelabui fikiran umat Islam...nyata dan jelas Idea pembentukan kerajaan perpaduan hanyalah satu 'sandiwara baru' politik bagi mengisi slot agenda politik pakatan rakyat yang semakin bocor sekarang ini,apatah lagi dalam PAS sendiri telah mempunyai dua nakhoda yang masing-masing berhaluan kanan dan kiri.

PAS telah lupa sejarahnya,sejarah PAS telah banyak diketahui oleh rakyat,cuma UMNO terlalu baik kerana masih setia menginsafi bahawa PAS adalah saudara seagama dan sebangsa dengannya...sedangkan PAS telah jauh terpesong dari agenda perjuangan untuk menegakkan syiar Islam serta menyatupadukan ummah seperti yang termaktub dalam perlembagaan PAS.

Jika PAS lebih takut,lebih menghormati dan lebih memuliakan PKR dan DAP daripada UMNO, jelas dan sahlah bahawa PAS bukan lagi parti untuk orang-orang Islam sebaliknya PAS adalah parti yang dahokkan kuasa dan bernafsu haloba serta mengkhianati amanah umat Islam yang terpengaruh untuk menyokong mereka...dan selayaknyalah PAS diletak sebaris dengan parti-parti sekular yang berfahaman seperti PKR dan DAP.

Apa pun jua yang akan terjadi sama-samalah kita berharap dan berdoa agar seluruh umat Islam dan Bangsa melayu akan insaf dan sedar serta mesti bersatu dan berpadu sebagai bangsa melayu dan beragama Islam...jika perlu TOLAK parti PENGECUT dan BACUL ini jika takut kepada bangsa-bangsa lain untuk menyatukan umat Islam dan bangsa melayu .
sumber, Medan

Improving Your English with History – From the 1500s

The next time you are washing your hands and complain because the water temperature isn’t just how you like it, think about how things used to be. Here are some facts about the1500s:

These are interesting!

Most people got married in June because they took their yearly bath in May, and still smelled pretty good by June. However, they were starting to smell, so brides carried a bouquet of flowers to hide the body odor. Hence the custom today of carrying a bouquet when getting married.

Baths consisted of a big tub filled with hot water. The man of the house had the privilege of the nice clean water, then all the other sons and men, then the women and finally the children. Last of all the babies. By then the water was so dirty you could actually lose someone in it. Hence the saying, Don’t throw the baby out with the Bath water.

Houses had thatched roofs-thick straw-piled high, with no wood underneath. It was the only place for animals to get warm, so all the cats and other small animals (mice, bugs) lived in the roof When it rained it became slippery and sometimes the animals would slip and fall off the roof. Hence the saying It’s raining cats and dogs.

There was nothing to stop things from falling into the house.. This posed a real problem in the bedroom where bugs and other droppings could mess up your nice clean bed. Hence, a bed with big posts and a sheet hung over the top afforded some protection. That’s how canopy beds came into existence.

The floor was dirt. Only the wealthy had something other than dirt. Hence the saying, Dirt poor. The wealthy had slate floors that would get slippery in the winter when wet, so they spread thresh (straw) on floor to help keep their footing. As the winter wore on, they added more thresh until, when you opened the door, it would all start slipping outside. A piece of wood was placed in the entrance way. Hence the saying a thresh hold.

(Getting quite an education, aren’t you?)

In those old days, they cooked in the kitchen with a big kettle that always hung over the fire. Every day they lit the fire and added things to the pot. They ate mostly vegetables a nd did not get much meat. They would eat the stew for dinner, leaving leftovers in the pot to get cold overnight and then start over the next day. Sometimes stew had food in it that had been there for quite a while. Hence the rhyme, Peas porridge hot, peas porridge cold, peas porridge in the pot nine days old.

Sometimes they could obtain pork, which made them feel quite special. When visitors came over, they would hang up their bacon to show off. It was a sign of wealth that a man could, bring home the bacon. They would cut off a little to share with guests and would all sit around and chew the fat.

Those with money had plates made of pewter. Food with high acid content caused some of the lead to leach onto the food, causing lead poisoning death. This happened most often with tomatoes, so for the next 400 years or so, tomatoes were considered poisonous.

Bread was divided according to status. Workers got the burnt bottom of the loaf, the family got the middle, and guests got the top, or the upper crust.

Lead cups were used to drink ale or whiskey. The combination would sometimes knock the imbibers out for a couple of days. Someone walking along the road would take them for dead and prepare them for burial. They were laid out on the kitchen table for a couple of days and the family would gather around and eat and drink and wait and see if they would wake up. Hence the custom of holding a wake.

England is old and small and the local folks started running out of places to bury people. So they would dig up coffins and would take the bones to a bone-house, and reuse the grave. When reopening these coffins, 1 out of 25 coffins were found to have scratch marks on the inside and they realized they had been burying people alive. So they would tie a string on the wrist of the corpse, lead it through the coffin and up through the ground and tie it to a bell. Someone would have to sit out in the graveyard all night (the graveyard shift.) to listen for the bell; thus, someone could be, saved by the bell or was considered a dead ringer.

And that’s the truth.

Now, whoever said History was boring ! ! !

PKR Terlalu Ghairah!


Menteri Besar Selangor dan beberapa exco kerajaan negeri pergi ke satu persidangan yang dianjurkan oleh satu Yayasan Jerman di Geneva, Switzerland.

Habis persidangan, Khalid Ibrahim, Hasan Ali, Azmin Ali, dan Elizabeth Wong sorok-sorok ambil peluang untuk bersiar-siar sebelum bertolak balik esok hari. Mereka tidak mahu Speaker Dewan Teng Chang Khim ketahui.

Teng sudah peringat supaya berhati-hati kerana khuatir diketahui Khir Toyo tahu dan digunakan balik ke atas mereka. Mereka bercadang nak mengenakan Khir Toyo dalam Selcat. Tak kiralah pejabat MB tak ada kena mengena dengan keputusan KDEB dan Balkis. Orang ramai tetap akan salahkan Khir Toyo.

Semasa mereka menaiki keretapi untuk ke satu kawasan pelancungan, keretapi masuk ke dalam terowong bawah bukit. Keadaan menjadi gelap seketika. Semasa itu terdengar bunyi ciuman yang kuat dan diikuti dengan bunyi tamparan.

Keretapi keluar dari terowong dan keadaan terang kembali. Hasan Ali dan Elizabeth Wong kelihatan terpinga-pinga. Khalid IBrahim kelihatan sedang tunduk sambil tangannya memegang pipi yang agak merah seolah-olah ditampar. Semua bersikap diplomatik dan berdiam berfikir dalam hati saja.

Hasan Ali berfikir, "Orang-orang PKR ini semua mesti nak cuba-cuba Elizabeth Wong. Dah tahu cerita peribadinya yang senang. Mesti Khalid Ibrahim nak cuba cium semasa dalam terowong tadi. Dia memang ada cerita dio pejabat dulu. Patut dia kena tampar."

Elizabeth Wong pula berfikir, "Mesti Khalid hendak cium aku dalam terowong tadi. Tersalah cium Hasan Ali. Padan muka kena tampar."

Semua ingat Khalid Ibrahim yang cuba-cuba tetapi dalam fikiran Khalid lain pula. Dia agak kesal, "Celaka betul, mesti Hasan Ali mulut murai ini nak cuba-cuba kat Elizabeth. Dia ingat aku dan terus tampar aku."

Azmin Ali sambil senyum berfikir, "Kalau keretapi ini masuk satu lagi terowong, aku akan buat satu lagi bunyi cium dan biar Khalid Ibrahim kena sepak lagi."

Nukilan Husin Lempoyang

PAS Maksum ,itu bukan rasuah,itu "hadiah"

KEMANA PEGAWAI KHAS MB AZIZAN NAK BAWA BALAK NI.........HARAM SHEIKH

MARI KITA BACA SUMBER BLOG PAKATAN RAKYAT

MB Kedah yg tahu akan perkara ni buat tak tahu saja. Bila ditanya “Saya tak tahu…” itulah jawapan yg selalu dia sebutApa nak jagi dgn manusia yg bertopengkan PAS sekoq ni. Menjatuhkan maruah saja. Kerja dia tak ada lain kikis harta rakyat yg kononnya apa yg dia buat utk membantu parti PAS. Boleh aku katakan PAS menghalalkan pendapatan dari kerja kotor ini sebagai dana pergerakan parti. Wahai sekelian rakyat Kedah, ketahuilah pembongkaran ini…..

15 September 2008 - Sebuah syarikat “AY TRADING” pengurusnya Aziz bin Ahmad telah membuat permohonan bersurat kepada YAB Tuan Pengarah Perhutanan Kedah atas tajuk “Permohonan untuk mengeluarkan saki baki kayu balak dalam tanah kerajaan lot 1771 dan lot 1805 Bukit Kaci Pelanduk, Mukim Temin, Daerah Kubang Pasu, Kedah Darul Aman”. Keluasan kawasan yg dipohon lebih kurang 254 ekar.

18 September 2009 – Bayaran memproses permohonan (RM200.00) dan bayaran pertaruhan permohonan (RM10,000.00) telah dibuat kepada Jabatan Perhutanan Negeri Kedah.

19 September 2008 – AY Trading telah membuat perjanjian dgn org perseorangan CH Lim. Perjanjian disedikan oleh Tetuan Sharifah, CP Yeap & Co. Ditanda tangani di hadapan MURSHIDAH MUSTAFA (Peguambela & Pweguamcara).

Antaranya perjanjian itu berbunyi:
Pihak Pertama (AY Trading) adalah sebuah syarikat mempunyai lessen balak kelas B.
Pihak Kedua (CH Lim) akan menggunakan lessen balak kelas B Pihak Pertama utk membuat permohonan membalak.Pihak Pertama bersetuju member sepenuh kerjasama kepada Pihak Kedua dlm segala urusan berkaitan permohonan tersebut.Pihak Kedua telah menyediakan RM10,000.00 bayaran atas nama Pengarah Perhutanan Negeri Kedah sebagai deposit kpd Permohonan Membalak.Sebagai balasan pengunaan balasan menggunakan lesen pembalak kelas B Pihak Pertama, Pihak Kedua bersetuju membayar kpd Pihak Pertama sebanyak RM25,000.00.

Segala kos memproses permohonan, kos urusan pembalakan urusan pentadbiran, perjalanan perniagaan pembalakan dijalankan sepenuhnya oleh Pihak Kedua.

Pihak Pertama setuju tidak akan membuat sebarang perjanjian, perkiraan atau apa-apa urusan dgn mana-mana pihak ketiga selepas perjanjian ditanda tangani.Perjanjian dibuat mengikat waris-waris peribadi, wakil-wakil peribadi, waris-waris dan wasi-wasi kedua-dua pihak.

24 Septembar 2008 – Pemungut Hasil Hutan Sarinah binti Said, mengirim surat kpd AY Trading makluman resit bayaran (RM200.00) dan resit pertaruhan (RM10,000.00).

15 Febuari 2009 – Pengarah Perhutanan Negeri Kedah Kasim bin Osman telah meluluskan permohonan yg dibuat oleh “AY Trading” dgn bayaran yg dikenakan : Harga premium RM1,454,184.002Deposit jaminan lesan RM 10,000.00Bayaran menyediakan lesan RM 100.00Bayaran menyediakan plan RM 20.00Tetapi durian rutuh yg bakal dikecapi oleh CH Lim keputusannya amat mengecewakan. Beliau mendapati bahawa AY Trading iaitu Aziz bin Ahmad telah membuat satu lagi perjanjian atas tanah yg sama kpd syarikat “METRO SUNVIEW SDN BHD”. AY Trading telah melanggar perjanjian.AY Trading diarahkan oleh Metro Sunview (yg tak ada RM yg cukup) mempergunakan RM CH Lim bagi mendapatkan projek pembalakan. Alasannya hasil balak tersebut dapat membayar balik kos yg dikeluarkan oleh CH Lim. Malah lebih lagi apa yg CH Lim keluarkan boleh dibayar balik.

Metro Sunview mengugut AY trading, dgn kuasa yg ada pada beliau boleh membatalkan permohonan tersebut atas alasan PROJEK ALI BABA.Metro Sunview menegaskan bahawa sedikit hasil balak tersebut dapat disumbangkan kpd PAS Kedah persediaan memperkukuhkan parti.

Siapa DALANG dlm METRO SUNVIEW…..?

Nama syarikat : Metro Sunview
No. syarikat : 828477-V
Alamat berdaftar : No. 66B, Damai Komplex, Kuala Lumpur
Tarikh penubuhan : 8 September 2008
Direktor 1 : Che Had bin Dhali
Direktor 2 : Akashah bin Ismail
Direktor 3 : Roslizan bin Zakaria
Direktor 4 : Jamal Akma bin Ibrahim
Setiausaha : Noorma binti Mohd Zain
Pemegang syer 1 : Zatizam binti Zahari
Pemegang syer 2 : Faridah binti Ghazali
Oooooooooo patut la Metro Sunview kata kuasa ada dlm tangan dia…..

Baru aku tau:
Che Had bin Dali adalah Pegawai Khas Ekonomi MB KedahRoslizan bin Zakaria adalah Pegawai Khas Kanan MB KedahPatut la dua ekoq ni begitu riak, bangga, besar diri dan bermegah di Wisma Negeri. Selalu menjadi kebanggaan MB Kedah kata depa ni pandai cari duit tak semacam exco Kedah yg lain.Ini yg kita nampak. Yg kita tak nampak entah la berapa banyak….. Patut la Batu 9 Kota Sarang Semut markas utama PAS Kedah berapa puluh tahun tak siap-siap, mai dari hasil yg tak ketahuan punca…..

P/S : LA MARKAZ PAS DI BINA DENGAN DUIT HARAM.ITULAH POLITIK NAMANYA.CIAN ORANG PAS KEDAH DOK BANGGA DENGAN PEMIMPIN YANG HALALKAN MAKAN WANG RAKYAT.

Nik Aziz Admire Dap Daripada Umno


Pertemuan sulit tolak k'jaan perpaduan

Bagaimanapun, pada malam keesokannya, ketika menyampaikan ceramahnya sempena muktamar tahunan PAS itu, Nik Aziz menyifatkan idea Abdul Hadi itu sebagai "mengarut".

Apakah wadah perjuangan Nik Aziz sebenarnya?

1. Sejarah dan Sunnah telah membuktikan hanya dengan bersatu kita dapat mencapai kegemilangan.

2. DS Najib terbuka.

3. Kenapa masih diambil kira soal dendam?

4. Di saat tanah tergadai.

5. Azan dipersoal.

6. Pembantu rumah Islam dimalukan dengan zalimnya.

7. Bergabung dengan UMNO, PAS mungkin susah untuk jadi ketua.

8. Tapi bergabung dengan DAP pun PAS jadi kuda,

9. So apa masalahnya dengan idea Hj Hadi?


***
Larang pembantu rumah Islam kerja dengan majikan bukan Melayu

KUALA LUMPUR, 10 Jun (Hrkh) - Sudah tiba masanya masanya kerajaan membuat dasar melarang pembantu rumah berbangsa Melayu dan beragama Islam daripada bekerja di rumah majikan bukan Melayu/Islam.

1. Bagaimana pula PAS yang 'bekerja' untuk DAP?

***
DAP vs DAP in MACC report over karaoke set

Nibong Tebal: Teh said RM2,000 had been put aside as allocation to buy the karaoke set but the item was only worth about RM450.

1. Rasuah kecil dalam kain sendiri pun takleh handel.

2. Dari 28 Mei sampai semalam 10 Jun blog Lim Kit Siang sembang pasal PKFZ, PKFZ, PKFZ.

by Operations

Anwar Berhasrat Menumbangkan PAS


Berlalu sudah Muktamar PAS 2009, berakhirlah juga perebutan jawatan dalam pucuk pimpinan parti Islam itu, terjawablah sudah siapa yang dipilih dan siapa yang disingkirkan……

Anwar Ibrahim terpaksa gigit jari…, seekor kuda tunggangannya yang tempang, yang merupakan BARUA Nombor Satunya, Datuk Husam Musa terpaksa menelan pahit kekalahannya ditangan Ustaz Nasharuddin Mat Isa dalam merebut jawatan nombor dua parti itu.

Anwar ternyata kecewa dan diberitakan sudah mula merancang pelbagai strategi untuk menghuru-harakan PAS dan akan terus berusaha menobatkan Husam sebagai wira harapannya menguasai parti Islam ini. Silalah baca pendedahan perancangan JAHAT Anwar-Husam di sini.

Namun begitu, masih ada juga BARUA BARUA Murahan hakmilik Anwar, ahli ahli Kumpulan ERDOGAN yang berjaya melepasi rintangan dan menang dalam pertandingan Ajk PAS Pusat. Kesemua BARUA ini sudah pasti akan membawa fahaman Anwarisme dalam PAS dimana misi awal mereka mahu menyekat usaha murni Tuan Guru Hadi melaksanakan “Kerajaan Perpaduan”. Berikut adalah senarai ahli ahli Erdogan yang berjaya berada dalam pimpinan PAS.

Salahudin Ayub
Mahfuz Omar
Kamaruddin Jaafar
Nizar Jamaluddin
Hatta Ramli
Dr Syed Azman
Dr Lo’Lo’ Ghazali
Dr Dzulkefli Ahmad
Hanipa Maideen
Dr Mujahid Yusuf Rawa

Dua daripada Naib Presiden ternyata ahli ahli kumpulan Erdogan, manakala Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man sudah pasti akan menyokong usul Presiden parti mereka.

Lapan [8] daripada 20 Ajk PAS Pusat, sepertimana yang dinyatakan diatas tadi, dikenal pasti ahli ahli kumpulan Erdogan, yang selebihnya dipercayai akan bersama kumpulan Pro-Ulama.

Semoga PAS akan lebih bijak memikirkan masa depan politik mereka dan serius kearah membincangkan “Kerajaan Perpaduan”. Seharusnya Tok Guru Hadi dan Ustaz Nasharudin akan bersiap sedia menghadapi kemungkinan kehilangan Anwar yang bakal mendepani perbicaraan kes liwatnya. Oleh itu PAS akan bermasalah bekerjasama dengan pakatan pembangkang tanpa Anwar, maksudnya akan berulang lagi perbalahan sesama DAP seperti tahun 2004 sewaktu Anwar merengkok dalam penjara.

Maka dengan itu, tindakan untuk duduk berbincang “Kerajaan Perpaduan” adalah langkah terbaik untuk keharmonian bangsa melayu dan agama islam sesama kita, apatah lagi bila sudah terhidang didepan mata bagaimana rakusnya bangsa bukan melayu menjalankan pentadbiran kerajaan dibawah DAP dan PKR……

Nik Aziz Terlalu Angkuh

Menurut sumber melalui akhbar Sinar hari ini, Presiden Parti PAS dan UMNO bersetuju pintu rundingan untuk mengwjudkan kerajaan perpaduan akan terus dibuka bagi mencari satu titik pertemuan demi untuk melahirkan sebuah kerajaan Islam di Malaysia. Namun ada pihak yang kurang senang dengan cadangan itu. Antara mereka yang tidak bersetuju termasuk Musridul am PAS Dato Nik Aziz yang mempunyai dendam kesumat terhadap UMNO. Selain dari Dato Nik Aziz, Muslimat PAS juga menolak cadangan kerajaan perpaduan.

Persoalanya, jika mereka menolak perbincangan dengan UMNO, kenapa mereka boleh bekerjasama dengan DAP yang terang-terang menolak Islam. Kepada muslimat PAS yang mendakwa tidak mahu diperkudakan oleh UMNO tapi mereka lebih rela dikaldaikan oleh DAP.

Dimana Islam yang didakwa oleh PAS hendak diperjuangkan?
Apakah UMNO ini tidak Islam?
Apakah ahli UMNO yang sama-sama berjamaah dimasjid dengan ahli-ahli PAS tidak Islam?
Apakah tidak sama kiblat PAS dengan kiblat UMNO?
Apakah syurga dan neraka PAS tidak sama dengan UMNO?

Terlalu banyak persamaan antar UMNO dan PAS dari segi dasar perjuangan, apakah tidak ada ruang untuk perbincangan demi Islam yang sebenarnya?

Peluang BN Di Manik Urai


Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Manik Urai (DUN Manik Urai) akan diadakan tidak berapa lama lagi. Barisan Nasional telah membuat kenyataan bahawa mereka bersedia untuk bertanding di Manik Urai. Bagi penulis tiada salahnya bagi Barisan Nasional untuk menyatakan kesediaan untuk bertanding di manik urai kerana pada kali ini Pilihan Raya Kecil di situ diadakan kerana kematian ADUNya dan bukan kerana "main-main" seperti di Penanti, mungkin juga pada waktu kecil Anwar Ibrahim tak puasa main pondok-pondok kot.

Tajuk artikel penulis pada kali ini berbunyi "Peluang Tipis BN di Manik Urai", tentu pembaca tertanya-tanya kenapa penulis mengeluarkan kenyataan seolah-olah penulis cuba 'condemn' Barisan Nasional. Penulis akan jawab mengenainya di hujung artikel ini.

Penulis merasakan peluang Barisan Nasional untuk memenangi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Manik Urai amatlah tipis memandangkan DUN Manik Urai memang kawasan kubu kuat PAS tanpa sokongan padu daripada penyokong-penyokong Barisan Nasional tidak mungkin Barisan Nasional akan menang di Manik Urai. Penyokong-penyokong Barisan Nasional DUN Manik Urai yang berada di luar negeri Kelantan hendaklah berpusu-pusu balik memberi sokongan kepada Barisan Nasional barulah peluang BN cerah untuk memenangi PRK Manik Urai.

Peluang BN untuk memenangi PRK DUN Manik Urai memanglah amat tipis. Di sini penulis melihat pengalaman dan kebijaksanaan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO yang baru iaitu Datuk Mustafa Mohamed hendaklah dipertaruhkan. Memang Datuk Mustafa mempunyai "track record" yang baik sebelum ini yang hampir-hampir mengambil alih pemerintahan Kerajaan Negeri Kelantan daripada PAS.

Penyokong-penyokong BN di Kelantan amnya dan di DUN Manik Urai khasnya kena bekerja kuat memandangkan peluang BN amatlah tipis di Manik Urai. Mereka hendaklah bersatu dan mengenepikan persengketaan tertentu demi memenangi PRK Manik Urai.

Sebenarnya bukanlah penulis bertujuan untuk 'condemn' BN dengan membuat artikel ini, ini adalah salah satu strategi pendekatan psikologi untuk membakar semangat penyokong-penyokong Barisan Nasional di DUN Manik Urai.
Suara Generasi Muda~

Barisan Nasional Punyai Peluang Cerah

Barisan Nasional (BN) mempunyai peluang cerah memenangi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, jika jumlah pengundi yang keluar menunaikan tanggungjawab mereka melebihi 85 peratus. Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir, berkata sekiranya ada pertandingan dalam erti kata sebenar iaitu pertemuan antara calon BN dengan pembangkang, jumlah pengundi yang keluar biasanya tidak kurang 70 peratus.

Katanya, jika boleh, BN mahu lebih 85 peratus pengundi berdaftar di DUN Manek Urai keluar mengundi pada hari pengundian. "Saya kira, peluang BN untuk menang lebih tinggi kalau yang keluar mengundi ramai," katanya kepada pemberita di sini, semalam. Beliau berkata demikian selepas diminta mengulas mengenai jumlah pengundi yang keluar mengundi pada pilihan raya kecil DUN Penanti pada 31 Mei lalu yang menyaksikan hanya 46.15 peratus pengundi keluar mengundi, peratus paling buruk dalam sejarah pilihan raya di negara ini.

Mukhriz berkata, berdasarkan pilihan raya kecil di Penanti itu, ia menunjukkan pembangkang tidak sehebat seperti digembar gemburkan. Katanya, perkara itu tidak pelik kerana pemilihan dalam parti itu juga tidak sama dengan pemilihan dalam Umno yang mengekalkan proses demokrasi. "Kita ambil contoh pemilihan Pemuda Umno. Kita ada perwakilan seramai 800 orang, dalam Pas ada berapa. Dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) saya rasa tidak ada pemilihan, pakai lantik seperti itu saja.


"Kononnya nak mempertahankan demokrasi tetapi dalam partinya sendiri tidak mengamalkan demokrasi seperti Umno dan parti komponen BN lain," katanya. Beliau berkata, kempen pilihan raya di Manek Urai akan menggunakan pendekatan baru menggunakan pendekatan lebih berkesan dan pada masa sama rakyat akan dapat melihat bahawa BN serius ingin meningkatkan cara hidup rakyat.

Pandai Berceramah Tapi Kebajikan Rakyat Tidak Dijaga


BACHOK, 8 Mei (Bernama) -- Kerajaan pusat memberi peruntukan sebanyak RM27.5 juta untuk membantu penduduk miskin di Kelantan setiap tahun berbanding RM2.5 juta oleh kerajaan negeri.

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Senator Dr Awang Adek Hussin berkata bagaimanapun usaha murni kerajaan pusat itu tidak diketahui oleh rakyat negeri itu sebaliknya kerajaan negeri yang lebih menonjol.

"Apa yang rakyat nampak ia seolah-olah kesemuanya dibiayai oleh kerajaan negeri," katanya kepada pemberita selepas majlis Ramah Mesra dengan sayap pergerakan wanita, pemuda dan puteri Umno Bahagian Bachok di Tangok, di sini, Jumaat.

Dr Awang berkata berdasarkan hakikat itu kerajaan negeri yang diterajui oleh Pas tidak layak menobatkan ia sebagai negeri kebajikan kerana Umno yang lebih banyak membantu rakyat miskin.

Sehubungan itu beliau yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan mahu setiap bahagian di negeri itu menubuhkan Biro Kebajikan untuk mencari penduduk miskin yang layak diberi bantuan bagi meringankan beban mereka.

-- BERNAMA

PAS ni hanya pandai berceramah jer... cakap itu ini itu ini tapi buatnya punyalah takde. Berceramah nak raih undi, rakyat2 Kelantan.. Buka mata dan minda apakah betul pemimpin yang kamu undi selama ini membantu kamu??! Fikir dan nilai semula ...