Nizar Bin Lilin Tidak Setuju Hassan Dikenakan Tindakan Displin

PAS Pusat dipercayai sedang mempertimbangkan 'tindakan lebih keras' kali ini terhadap Pesuruhjaya PAS, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali ekoran pendirian terbuka beliau mempertikaikan perjalanan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan DUN Selangor (Selcat) - negeri diterajui Pakatan Rakyat.

Hasan akan berhadapan dengan tindakan keras itu ekoran pendirian terus-menerus beliau membelakangi semangat dan kesetiakawanan Pakatan Rakyat buat kali ketiga dalam tempoh 18 bulan yang lalu.

Jawatankuasa Kerja pusat PAS telah memberi 'amaran' secara lisan kepada Hasan, yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor, dua kali sebelum ini termasuk berhubung soal pengharaman jualan arak di Shah Alam baru-baru ini. Salah lagi isu dipercayai berkaitan dengan kenyataannya 'mempertikaikan' isu sedekah korban lembu oleh Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim akhir tahun lalu.

Langkah itu juga dipercayai ada kaitan dengan tekanan daripada barisan kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat. Selanjutnya sini..

Gunaretinam: "Kami blh trima azan 5 kali sehari, apa salahnya kuil didirikan di Seksyen 23?"


kata anak hindu tu"kami boleh terima azan lima kali sehari" maksud anak hindu tu, apa salahnya kuil dia didirikan di kawasan melayu kenapa orang melayu tak boleh terima, sedangkan mereka (hindu) boleh menerima laungan azan lima kali sehari kau tengok la macam mana anak hindu ni konar cerita, orang cerita pasal kuil dia cerita pasal azan.
Kalau kau tak suka dengar azan kau blah pi duduk kat tempat lain atau pindah ke negeri lain, Johor ke. Jangan melebih-lebih, ceritanya, pasal kuil tu kenapa mesti kau nak buat kuil di kawasan melayu sedangkan orang melayu membantah keras? bukan ke kerajaan dulu dah bagi tempat untuk buat kuil di seksyen 22, tapi tetap juga nak di kawasan seksyen 23, pasal apa???

Sekarang ni comment Gunaretinam mempertikaikan laungan Azan... so apa cerita sekarang ni? nak sangat berlakunya perpecahan diantara kaum?? sekarang ni aku nak tahu ape komen pemimpin parti islam PAS, aku nak korang bagi komen tentang apa yang Gunaretinam tu kata.

Kalau benda ni pun korang tak boleh nak komen, memang xblh pakai korang ni, memang patut pun kena kencing.

Nga: Aku nak kerajaan betul la bodoo!!


Kalau pembaca sekalian nak tahu, apa yang telah pakatan haram jadah persembahkan di luar pejabat DAp semalam hanyalah lakonan semata-mata, rupa-rupanya mereka telah merancang dari awal lagi untuk mengadakan kononnya sidang atas pokok di hotel!

Nak tau kenapa saya katakan begitu? Sebabnya selepas saja membuat drama yang tak menjadi di laluan menuju ke Bangunan SUK, mereka terus saja ke Hotel Heritage! Di sana telah tersedia segala persiapan. Mereka telah mengatur dari awal lagi untuk mengadakan sidang di situ!

Bermakna segala kacau bilau ditimbulkan hanyalah sebuah drama tamil yang tak menjadi, mereka hanya mahukan simpati rakyat atau dalam erti kata lain mereka hanya mahu memperbodohkan rakyat! Saya tak faham dalam bulan yang begitu mulia ini pun PAS yang mengaku ahli syurga sanggup menipu rakyat! Astagfirullah!

Bukan setakat hotel Heritage saja malah ada dua lagi hotel yang telah mereka tempah dari awal untuk mereka melakukan persidangan yang saya pun tak tahu nak panggil apa itu! Sedarlah wahai rakyat negeri Perak, tidak kira dari kaum mana sekali pun, kerajaan pakatan haram ini hanya menipu kamu sahaja!

Saya sungguh bangga bilamana kebangkitan rakyat negeri Perak semalam menentang perhimpunan haram pakatan komunis itu telah disertai oleh semua kaum! Ini baru betul 1Malaysia! Sampai bila kamu sanggup ditipu oleh paktan haram ni?