PAS Mencarut Lagi Di Permatang Pasir!!


Haram jadah mencarut dan maki hamun lagi..Kali ni masa penamaan calon DUN Permatang Pasir pagi tadi. Haram jadah kali ni dah siapkan pentas khusus untuk mencarut. Haram jadah ni cakap 'mari kita maki hamun UMNO bodoh'. Tambah si bahlol ni dia kata dekat dekat bulan puasa ni maki UMNO dapat pahala..pahala bapak dia agaknya.

Harapkan serban je panjang berjela tapi bodoh macam lembu. Si haram jadah ni tak nampak agaknya di sekeliling dia ada ramai budak budak kecik. Kalau masa dia kecik dulu agaknya kalau dia cakap macam tu mahu kena penampar jepun dengan bapak dia. Itu pun kalau bapak dia sayangkan dia..Kalau bapak dia tahu dah besar macam ni jadi lembu dan haram jadah mati bapak dia tak mengaku anak.

Betul tak aku kata di Pulau Pinang ni ada macam macam jenis gila. Setahu aku dekat dekat puasa dan dalam bulan puasa kita kena menjaga tutur kata baru le dapat pahala. Tapi bila fikir fikir balik kalau arak pun dia kata tak haram apalah sangat dengan maki hamun.

Aku rasa macam nak kasi je haram jadah tu tadi lilin. Mesti jadi macam Nizar terhangguk hangguk pegang lilin. Nizar cukup trauma dengan lilin sekarang ni.

Sampai Bila Melayu Diperkudakan Pakatan Rakyat?

Hari ni di web Harakah

Nak tergelak pun ada baca tajuk artikel "Islam didahulukan, Hudud diperjuangkan". Karpal Singh kata: "Langkah mayat saya dulu kalau nak laksanakan hudud". PKR pula kata: "Kami tidak pasti.. tapi kami akan bincangkan perkara ini dulu". Dengan adanya komen yang tiada unsur-unsur sokongan daripada pakatan lain, mampu ke PAS meneruskan HUDUDnya? Setelah apa yang berlaku di negeri Kedah dimana Ronnie bantah pusat pemyembelihan babi ditutup dan Ronnie campur tangan dalam urusan kerajaan yg merampas beer di Selangor dan justeru mengatakan beer itu halal dan bukan haram dan orang Islam boleh minum beer. Take beer la jadinya.
Mampu ke? Mampu ke PAS memperjuangkan hudud yang dari dulunya lagi yang tidak kesampaian? dan juga mereka menggunakan isu perlaksanaan Hudud dalam pilihanraya dan kini mereka ingin menegakkan kembali? Sudah sediakah mereka dihentam oleh KARPAL SINGH??

DEMONstrator pertahankan ISA drpd Kesucian Agama?


Di mana hilangnya pengikut-pengikut Islam Pas dan PKR Melayu Islam yang membuat demontrasi jalanan di Jalan Tuanku Abdul Rahman tempoh hari. Di manakah demonstrator-demonstrator jalanan yang sanggup berbaring di jalan raya semasa konflik kerajaan di Perak? Kenapakah sehingga sekarang mereka masih membisu? Kenapakah mereka tidak berarak di jalanraya untuk memberi sokongan yang tidak berbelah bagi kepada Datuk Dr Hassan Ali?

Kenapakah mereka kecut telor dan dayus untuk mempertahankan Agama Islam dan mendesak Ketua Gangster Selangor, Ronnie Liu untuk meletak jawatan? Adakah perhimpunan dan perarakan haram untuk memansuhkan ISA lebih tinggi darjatnya daripada mempertahankan kesucian Islam? Wahai demonstrator-demonstrator jalanan, anda merupakan bangsa yang dayus dan bacul!

[Permatang Pasir] PAS: "PKR Jangan Cuba Rampas Kerusi kami! "


Pas memberi amaran kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya tidak mencuri kerusi tradisi Pas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Pulau Pinang, pada pilihan raya kecil nanti.

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib, berkata Pas perlu meletakkan calonnya pada pilihan raya kecil itu walaupun PKR mendakwa mereka mempunyai kekuatan jentera dan sokongan daripada akar umbi.

“Pas mesti mempertahankan kerusi DUN Permatang Pasir yang menjadi kerusi tradisi Pas sejak dulu,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.Bagaimanapun, katanya, segala keputusan mengenai pilihan raya kecil itu dibuat pucuk pimpinan parti yang bermesyuarat minggu depan.

Kelmarin, PKR mendakwa segelintir pemimpin dan akar umbi parti itu mencadangkan calon mereka diletakkan pada pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir.

Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata cadangan itu disampaikan melalui Badan Perhubungan PKR negeri berikutan jentera parti itu di Permatang Pasir sangat kuat dan mantap. Bagaimanapun, pandangan itu mendapat tentangan Timbalan Pesuruhjaya I Pas Pulau Pinang, Dr Mujahid Yusof Rawa yang mahu PKR menghormati status quo kerusi pilihan raya sebelum membuat cadangan untuk meletakkan calonnya bertanding.

Sementara itu, Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasruddin Hassan, mengingatkan PKR menghormati semangat setia kawan antara mereka dengan memberi laluan Pas bertanding.

ISA: Kita berjuang utk mereka atau mereka berjuang untuk kita?


Isu Isa..apakah yang sebenarnya kita perjuangkan? Apakah Isa memberikan kita tekanan jikalau kita hanyalah seorang penoreh getah atau nelayan? Tidak bebaskah kita sebagai rakyat dan masyarakat kampong berbicara dikedai-kedai kopi? Yang perlukan kebebasan dan ingin memansuhkan ISA adalah tokoh-tokoh politik yang berkepentingan peribadi. Tokoh-tokoh ini yang sepatutnya berjuang untuk kita, tetapi kita pula diminta berjuang untuk mereka. Kita dijadikan benteng perjuangan mereka dan apabila kejayaan diperolehi siapakah yang akan menikmatinya? Berapa besar rumah/bungalow/istana DS Anwar? Lim Guang Eng? DS Khalid? Mereka yang menikmati hasil dari perjuangan yang kita (yang bodoh-bodoh ini) lakukan.